Prawo do odstąpienia od umowy

Prawo do odstąpienia od umowy

Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo odstąpić od niej w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:

  1. w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy – w przypadku umowy sprzedaży rzeczy;
  2. w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniego przedmiotu lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniego przedmiotu – w przypadku umowy obejmującej wiele rzeczy, które są dostarczane osobno.

Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować sprzedawcę (np. za pomocą danych kontaktowych podanych na stronie internetowej sklepu) o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).

Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

W przypadku odstąpienia od umowy sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedawcę). Zwrot płatności następuje niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.